2009 Yılı Toplu Görüşme Taleplerimiz

 TARIM ORMAN HİZMET KOLUNDA YETKİLİ SENDİKA  TOÇ BİR-SEN İN 2009 ..

01 Ocak 1970 Perşembe 02:00
2009 Yılı Toplu Görüşme Taleplerimiz




TARIM ORMAN HİZMET KOLUNDA

YETKİLİ SENDİKA

TOÇ BİR-SEN İN

2009 YILI TOPLU GÖRÜŞME TALEPLERİ

1- Anayasal ve yasal değişiklikler yapılarak Sendikalı memurlara Grev ve Toplu Sözleşme hakkının tanınması; Toplu görüşme sürecini sona erdiren ve sendika kavramının doğal eklentileri olan toplu sözleşme ve grev hakkından kamu çalışanlarının da yararlanmasını sağlayacak Anayasal ve yasal değişiklikler ivedilikle gerçekleştirilmelidir.

2- Kamu Çalışanlarına Yönelik Siyaset Yasağı ve Seçilme Hakkına İlişkin Sınırlamalar Kaldırılsın; Toplumun seçme hakkını sınırlayan kamu görevlilerine yönelik siyaset yasağı ve seçilme hakkına ilişkin sınırlamaların sona erdirilmek suretiyle, kamu görevlilerine siyaset kurumu içerisinde çözüm üretme arayışlarının öznesi olabilme ve maaş kaybı hesabı yapmadan genel ve yerel seçimlerde adaylık başvurusu yapabilme imkânı sağlanmalıdır. Kamu görevlilerinin siyaset yasağından kurtarılması,sorunlarının çözülmesini ve insan onurunun gerektirdiği hayat standardına kavuşmayı bekleyen ülkemiz insanları açısından da daha çok sayıda donanımlı bireyin yer aldığı bir seçme zeminine sahip olmak gibi bir sonucu doğuracaktır.

3- Sendika üyesi kamu görevlilerine ödenen toplu görüşme piriminin artırılması; Sendikacılığı prestijli, sendika üyesi çalışanı ayrıcalıklı kılmak için Sendika üyesi kamu görevlilerine ödenmekte olan 10 TL tutarındaki Toplu Görüşme Primi, 500 gösterge rakamıyla aylıklara uygulanan katsayının çarpımıyla bulunacak tutarda(500*0,05592= 27,96TL olarak )ödenmek suretiyle arttırılmalı.

4- Kamu çalışanlarına yılda iki defa 600 TL tutarında kriz çeki veya ikramiye verilmelidir; Sosyal Devlet olmanın gerekleri ve yaşanmakta olan ekonomik krize karşı adil ve dengeli bir koruma stratejisi oluşturmanın zorunluluğu dikkate alındığında ekonomik krizin kamu görevlileri üzerindeki olumsuz etkilerini gidermek ve/veya krizin kamu görevlilerini olumsuz etkilemesini engellemek amacıyla altı ayda bir ödenmek üzere kamu görevlilerine 600 TL tutarında kriz çeki ödenmelidir.

Ekonominin normal seyrettiği yıllarda da kamu çalışanlarına refah payını yükseltme ve gelirlerini koruma adına yılda en az iki kez aynı rakamlar dikkate alınarak ikramiye verilmelidir.

5- Ek ödemelerden emekli kesenekleri kesilerek ek ödemeler emekliliğe de yansıtılmalıdır; Ek ödemeler emekliye yansıtılmadığından çalışan personellerden emekliliği hak eden çalışanlarımız oluşacak ciddi gelir kaybı nedeniyle emekli olmayı düşünmemektedirler. Oysa ek ödemeler emeklilere de yansıtıldığı takdirde çalışma verimliliği artacak olup yeni istihdam olanakları da doğacaktır. Nitekim 4/B statüsünde sözleşmeli çalışan personelin ek ödemelerinden sigorta primi kesilmektedir. Aynı durum 4/A statüsünde çalışmakta olan bütün çalışanlara yansıtılmalıdır.

6- Ek ödemelerdeki adaletsizlikler giderilmelidir; 16 Ağustos 2008 tarihinde çıkan ek ödeme kararnamesinde; bölge müdür yardımcısı, şube müdürü, işletme müdürü ve işletme müdür yardımcıları teknik kökenli olmalarına rağmen genel idari hizmetler sınıfında değerlendirilerek mağdur edilmişlerdi. 30 Aralık 2008 tarihinde yapılan yeni bir düzenlemeyle teknik kökenli bölge müdür yardımcısı, şube müdürü ve işletme müdürlerinin 15 ağustos 2008 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere bu mağduriyetleri giderilmiştir. Ancak yine teknik kökenli orman işletme müdür yardımcılarının, Çevre Orman Bakanlığına bağlı araştırma enstitüsü müdür yardımcılarının, Tarım ve Köyişleri Bakanlığına bağlı kurum müdür yardımcılarının, aynı kurumda çalışan teknik kökenli olmayan şube müdürleri ve müdürler için her hangi bir düzenleme yapılmamış olmasından dolayı mağduriyetleri halen devam etmektedir.

Ayrıca aynı kararname ile Uzman yardımcıları, teknik hizmetler ve sağlık hizmetleri sınıfından Kimyagerler, Biyologlar, Ekonomistler, İstatistikçiler, Veteriner sağlık teknikeri, teknisyenleri de mağdur edilmişlerdir.

Ek ödemelerde mağdur olan Müdür Yardımcıları, Orman İşletme Müdür Yardımcıları, Teknik kökenli olmayan Şube Müdürleri, Veteriner Sağlık Teknikerleri, Veteriner Sağlık Teknisyenleri, Kimyagerler, Biyologlar, Ekonomistler, İstatistikçilerin, Uzman Yardımcıları, GİHteki memurlar ile 399 sayılı KHKnin II sayılı cetveline göre çalışan Kontrolörler, İdari şeflerin ek ödemedeki adaletsizlikleri giderilmelidir.

399 sayılı KHKye göre çalışan, I sayılı cetveldeki Müdür ve Şube Müdürükonumundaki idareciler ile Başuzmanların ek ödemelerinin II sayılı cetvele tabi teknik ve sağlık kökenli personellerinin ek ödemelerinin üzerinde belirlenerek hiyerarşik saygınlık muhafaza edilmelidir.

AyrıcaKurum ayrımı yapmaksızın unvan ve kadro bazında 2012 yılının ilk altı ayı sonu itibarıyla ek ödeme kapsamında kamu görevlilerinin yararlanacağı ek ödeme oranları belirlenmeli ve 2012 yılında bu orana ulaşılması için 2009, 2010 ve 2011 yıllarında ek ödeme oranlarında yapılacak artışlar ve bu artışların hangi tarihte gerçekleştirileceği takvime bağlanmalıdır.

375 sayılı KHKde yapılan değişiklikle hayata geçirilen ek ödeme uygulamasının fiili uygulamasına yön veren Bakanlar Kurulu Kararı ile YPK kararında yer verilen ek ödeme oranlarında en düşüğü 15 puan olmak üzere artış yapılmalıdır.

7- Aile ve çocuk yardımının arttırılması; Halen 1500 olarak uygulanmakta olan aile yardımının ödenmesine esas gösterge rakamının 2350ye yükseltilmelidir. Parasal ifadeyle halen 83.88 TL tutarındaki aile yardımı (mevcut aylık katsayısı itibarıyla) 131,42 TLye çıkarılmalıdır.

Son yıllarda kamu kurumlarının personel istihdamında azalma olduğu gibi özel sektör kesiminde de istihdam sayısı yönüyle benzer bir düşüş yaşanmaktadır. Diğer bir ifadeyle, çalışmayan eş kavramının büyük oranda çalışma imkânı bulamayan eş şeklinde değerlendirilmesi yerinde olacaktır. Bu itibarla, istihdam zorluğundan kaynaklanan nedenlerle çalışma hayatının içerisinde yer alamayan eşler için kamu çalışanlarına yapılacak mali desteğin bu durum gözetilerek arttırılarak belirlenmesi yerinde olacaktır.

Çocuk yardımına ilişkin iki çocuk sınırlaması kaldırılmalı, çocuk yardımının bir kat artırımlı olarak ödeneceği yaş grubu zorunlu ilköğretim çağı içindeki çocukları kapsayacak şekilde 0 ila 14 yaş arası olarak belirlenmelidir.

8- 4/Blilerle ilgili talepler; Kamu çalışanlarının farklı türde istihdam edilmesi uygulamasından vazgeçilerek temel istihdam şekli kadrolu ve sürekli nitelikte 4/A memur statüsü olarak uygulanmalıdır.

Bu hak tanınıncaya kadar mağduriyetleri gidermek için kısa vadede kadrolu personele sağlanan haklardan faydalandırılmalıdırlar. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu 4/B statüsünde çalışan personelin, sosyal statü, sosyal güvence, özlük hakları ve çalışma koşulları bakımından durumları düzeltilmelidir.

Tarım ve Köyişleri Bakanlığıyla, Çevre ve Orman Bakanlığında 4/A statüsünde çalışan personele ödenen ücretin aynısı 4/B statüsünde eşdeğer görev yapan personele de ödenmelidir.

Yine sözleşmeli çalışan personel normal tayin hakkı, sözleşmelerinin feshi, görev yerinde ikamet zorunluluğu, yıllık izin, aile, çocuk ve giyim yardımı ve yer değişikliğinde harcırah ödenmesi gibi konularda kadrolu personele verilen haklardan faydalandırılmalıdır.

Orman Genel Müdürlüğünde 4/B statüsünde çalışan personele, 4/A statüsünde çalışanlara ödenen fazla mesai (orman yangınlarıyla mücadele koruma ve sınırlandırma hizmetlerinde fiilen çalışanlara) ücretinin ödenmesi için gerekli yasal düzenlemenin yapılması

9- Orman Genel Müdürlüğü döner sermayesinden koruma, orman sınırlandırma ve orman yangınları ile mücadele hizmetlerinde görev yapan memurlara ödenen fazla mesai ücretinin 7 aydan 12 aya çıkarılmalı ve Çevre ve Orman Bakanlığı çalışanlarının da bu kapsama dahil edilmelidir;

Koruma ve orman sınırlandırma faaliyetlerinin on iki ay fiilen devam etmesi nedeni ile fazla mesailerin yedi ay yerine on iki ay olarak ödenebilmesi için 31.08.1956 tarihli ve 6831 sayılı Orman Kanununda değişiklik yapan 5192 sayılı kanunun 71. maddesi C bendinde yer alan "mayıs ayı başından kasım ayı sonuna kadar" ibaresinin "fiilen çalışılan süre kadar" olarak, Orman Genel Müdürlüğü ibaresinin "Çevre ve Orman Bakanlığı" şeklinde değiştirilerek yasal düzenleme yapılarak bakanlığın diğer birimlerinde benzer görev yapan memurların da fazla mesai uygulamasından faydalandırılmaları.

10- Çevre ve Orman Bakanlığı, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı genel idari hizmetleri sınıfında görev yapan personelin özel hizmet tazminatları ve ek göstergeleri artırılmalıdır;

GİH de görev yapan 4 yıllık fakülte mezunu şube müdürlerine emsal okul mezunlarına verilen özel hizmet tazminatı verilmelidir. Ek göstergeleri ise 2200 den en az 3000e yükseltilmeli, sayman, şef, mutemet memur gibi görevlerde çalışanların durumları buna göre düzenlenmelidir. Zor arazi şartlarında; orman yangınları ve kaçakçılık ile mücadele, ormanların korunması ve işletilmesi hizmetlerinde 24 saat esası ile görev yapan orman muhafaza memurlarının Özel hizmet tazminatları artırılarak, kolluk kuvveti görevi yapan emsalleri ile eşit hale getirilmelidir.

Genel İdare hizmetleri sınıfında görev yapan idari personel aleyhine gelişen özel hizmet tazminatlarındaki farklı uygulama giderilmelidir. Özellikle 1 sayılı cetvele tabi müdürlerin özel hizmet tazminatlarının düzeltilmesi için yan ödeme kararnamesi yeniden düzenlenmelidir.

11- Hizmet kolumuzda görev yapan Teknik ve sağlık hizmetler sınıfına dahil Kimyager, Biyolog, Ekonomist vb. kadrolarda Görev Yapan Kamu Görevlilerinin Ek Gösterge, Zam ve Tazminatlarının oranlarının yükseltilmesi, Kimyager, Ekonomist, Ev ekonomisti, İstatikçi, Araştırmacı vb. kadrolarında çalışan personelin 1. Derecedekilerin ek göstergesinin 3600 e yükseltilmesi, teknik kökenli olmayan dört yıllık fakülte mezunlarının da ek göstergelerinin 3000, idari kadrolarda bulunanlarında 3600 e yükseltilmesi.

Veteriner sağlık teknisyeni ve Veteriner sağlık teknikerlerinin özel hizmet tazminatının oranları da yükseltilmelidir.

12- Bakanlıkların merkez ve taşra teşkilatlarında görev yapan memur, daktilograf vb. gibi kadroların herhangi bir talebe gerek kalmaksızın bilgisayar işletmeni ve Veri Hazırlama Kadrosu ile değiştirilmesi için kurumlara yeterli kadro verilmelidir.

Kurumlarımızda daktilo kullanılmamakta bütün bilgi, belge ve yazışmalar bilgisayar ile yapılmaktadır. Sertifika olsun - olmasın memurlarımızın hemen hepsi bilgisayar kullanabilmektedir. Kurumlar personelin bilgisayar işletmeni ve veri hazırlama unvanı taleplerini karşılamakta zorluk çıkartmaktadır. Bu sebeplerden dolayı çağın gerisinde kalan kadroların tamamı 2009 yılı sonunda maliye bakanlığınca "iptal-ihdas" uygulaması ile değiştirilmelidir.

13- Çalışanların yıllık izinleri hesaplanırken resmi tatil olan Cumartesi, Pazar, Dini ve Milli Bayram günlerinin izinden sayılmaması için gerekli yasal düzenlemenin yapılması.

14- Giyim yardımları sembolik olmaktan kurtarılarak günün şartlarına uygun hale getirilip nakdi olarak ödenmelidir;

Giyim yardımları adalet duygusunu zedelemeyecek bir şekilde uygulanmalı, günün ve mesleki koşullar dikkate alınarak yeniden düzenlenmeli ve nakdi olarak ödenmelidir.

Ayrıca orman yangınlarıyla mücadelede görev alan çalışanlara yangın için özel hazırlanmış kıyafetler verilmelidir.

15- Bakanlıklarımızın bazı birimlerinde yeterli personel bulunmaması nedeniyle yemekhane açılmayan veya herhangi bir sebeple kurumda yemek hizmetinden faydalanamayan personele yemek katkı payları nakdi olarak verilmelidir.

Bu durumda ki personel hem yemekhane açılmadığı için hem de yemek yardımı alamadığı için ekonomik olarak mağdur olmaktadır. Bu mağduriyetin giderilmesi gerekir.

16- Tarım Orman ve Çevre çalışanlarına daHafta sonu ve fazla mesai çalışmalarında Maliye Bakanlığı ve benzeri kuruluşlarda olduğu gibi fazla mesai ücreti ödenmelidir.

TİGEM, TMO, EBK gibi kurumlarda çalışan personelin kurumun ve hizmetin gerekleri gereği resmi tatil günlerinde ve mesai saatleri dışında yaptıkları fazla mesai karşılığında aldıkları ücretler çağın gereklerine uygun hale getirilmelidir.

Ayrıca vardiyalı çalışılan kurumlarda vardiyalı çalışan personele vardiya tazminatı ödenmesi.

17-Gelir vergisi oranları kamu çalışanları için 5 puan indirilmeli veya gelir vergisine esas gelir dilimleri artırılmalıdır.

Kamu çalışanlarının özellikle ikinci altı aylık dönem içerisinde gelir kaybına neden olan gelir vergisi oranları ve gelir dilimleri itibariyle oluşan mağduriyetin giderilmesine yönelik olarak Gelir Vergisi Kanununun konuyla ilgili 103 üncü maddesine – 1/1/2006 tarihinden önceki uygulamanın dayanağını teşkil eden ve ücret gelirlerine uygulanacak gelir vergisi oranlarının 5 puan indirilmesini öngören düzenlemenin hayata geçirilmesine imkân sağlayacak şekilde- "ücret gelirlerinin vergilendirilmesinde, yukarıdaki tarifede yer alan vergi oranları 5 puan indirilmek suretiyle uygulanır." ifadesi eklenmek suretiyle gelir vergisi oranlarının ücretliler için 5 puan indirilmeli veya gelir vergisinin ödenmesine esas gelir dilimlerinde (%15 oranın uygulandığı ve halen 8.700 TL olan gelir diliminin 19.100 TLye çıkarılması diğer gelir dilimlerinde de buna paralel olacak şekilde)artış yapılmalıdır.

18- Harcırahlarla ilgili talepler

Harcırah ödeneğinin mevcut ekonomik şartlar dikkate alınarak belirlenmesi, çalışanlar arasında harcırahın adaletli bir dengede olması ve denetim elemanlarına sağlanan harcırah miktarının diğer personele de sağlanması.

Harcırah Kanununda değişiklik yapılarak il dışı geçici görevlendirilmede yatak ücreti ödemesinin on günle sınırlandırılmasının kaldırılması ve görev süresi boyunca ödenmesi.

Tarım ve Köyişleri Bakanlığındaki seyyar görev uygulamalarında adam/gün sınırlandırılmasının kaldırılması, araziye çıkılan hergün için ödeme yapılması.

Özel hizmet tazminatından arazi tazminatı, arazi çıkışına göre değil daha önce uygulandığı gibi idarenin programına bağlı olarak maaşla birlikte ödenmesi.

49. madde tazminatlarının "Adam/Gün" kadrosunun eksik gönderilmesi ve adil dağıtılmaması nedeniyle birimler arasında farklı uygulamalar olmakta, adaletsizliğin giderilerek homojenliğin sağlanması. Ayrıca arazi tazminatının 1/3 olarak değil 2/3 şeklinde ödenebilmesi için düzenleme yapılması. İşletmeler arası görevlendirmelerde harcırah ödenmesi Bölge kuruluşu dikkate alınmaması ve 49.madde ödemelerinin 12 ay üzerinden yapılması.

Çevre ve Orman Bakanlığında görev yapan orman muhafaza memurlarının 49. madde tazminatlarının 26 günden az olmamak üzere tüm orman muhafaza memurlarına adil bir şekilde ödenmesi için yeterli adam/gün ve ödenek verilmesi.

Orman Kadastro Komisyonlarında çalışan tali personel, orman muhafaza memurları görevleri gereği atama merkezi olan işletme müdürlüğü sınırları dışına çıktıklarında tazminat yerine harcırah ödenmelidir. Bununla ilgili 6245 sayılı kanunda gerekli değişiklikler yapılmalıdır.

19- Çalışanların ilaç temininin tüm eczanelerden temin edilebilmesinin sağlanması; Kamu görevlileri, kendilerinin veya bakmakla yükümlü oldukları aile fertlerinin tedavileri sırasında kullanmaları gereken ilaç, ortez ve protezleri kamuoyunda "anlaşmalı eczane" olarak bilinen eczanelerden temin etmek zorundadır. Bu uygulama, görev yaptıkları mahalde anlaşmalı eczane kapsamında olmayan eczanelerden veya görev mahalli dışındaki herhangi bir eczaneden tedavi için gereken ilaç ve tıbbi malzemeleri temin etmeleri halinde (katılım payı dahil) temin edilen ilaç ve tıbbi ürün bedelinin bütününü ödemelerini daha sonra kurumlarından söz konusu bedeli (katılım payı hariç) almaları gibi kendilerine mali külfet oluşturan bir sonuç doğurmaktadır. Bu olumsuzluğa son verilmesi çerçevesinde, herhangi bir ücret ödemeksizin görev yaptıkları ilde ya da il dışında diledikleri eczanelerden temin edebilmelerine imkân sağlayacak bir sistem oluşturulmalıdır.

20- Tarım ve Köyişleri Bakanlığındaki Üretimi Teşvik Primi Uygulamalarında ki adaletsizlik giderilmelidir; Üretim teşvik primi katkı paylarının ek ödemelerden mahsuplaştırılmaması. Eğer mahsuplaşma yapılacaksa ek ödeme kadar olan kısmının vergi matrahına sayılmaması. Vergi matrahına sayıldığından üretim teşvik primi katkı payı alan çalışanlar erken bir üst vergi dilimine girdiklerinden adeta cezalandırılmaktadırlar.

21- Kolluk kuvveti görevi yapan Orman Muhafaza Memurlarının çalışırken elde ettikleri zat-ı silahlarından emekli olduklarında alınan yüksek ruhsat harcı alınmamalıdır; 1998 yılında Bakanlar Kurulunda çıkan değişikliğe göre, 287 sayılı tebliğin 77. maddesine göre silah taşımaya yetkili personelin Silahlarının günün koşullarına göre yenilenmesi, emekli olduklarında "silah harçlarının" İçişleri Bakanlığı ve diğer kurumlarda görev yapan kolluk kuvveti memurlarına sağlanan haklardan; Benzer görev yapan Orman Muhafaza Memurlarının da aynı kapsamda değerlendirilmesi için gerekli düzenlemenin yapılması.

22- Orman Muhafaza Memurlarının şehirlerdeki Belediyelere ait toplu taşıma araçlarından (Polis, zabıtalar ve postacılar gibi) ücretsiz yararlanmaları için Bakanlar kurulundan yasal düzenleme yapılması.

Orman Muhafaza Memurları görevleri gereği kaçakçılık, orman yangınları ve adliyelerdeki dava takibi yapmaktadırlar. Özellikle büyük şehirlerde bir günde dört beş kez vasıta değiştirmektedirler.

23- Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ve Çevre Orman Bakanlığında görevi gereği zehirli maddelerle etkileşim içinde olan, orman yangınları ile fiilen mücadele eden ve sağlık riski taşıyan görevlerde çalışan tüm personele yılda en az2 ay Fiili Hizmet tazminatı verilmelidir.

24-399 sayılı KHK nin 28. maddesine göre ödenen kıdem ücretleri oranlarının yeniden belirlenerek temel ücretin 6-10 yıl çalışanlar için% 5e 11-15 yıl çalışanlar için % 6 ya 16-20 yıl çalışanlar için % 7 ye ve 21 den fazla çalışanlar içinse % 8e yükseltilmesi. KİTlerde çalışan personelin ele geçen net ücreti, yeni işe girenler lehine uzun yıllar çalışanlar aleyhine adaletsiz sonuçlar oluşturmaktadır. Yapılacak bu düzenleme ile adaletsizlik giderilmiş olacaktır.

25-TMO, Et ve Balık Kurumu ve TİGEM de I sayılı cetvele tabi olarak çalışan personele yılda iki kez verilmekte olan ikramiyenin II sayılı cetvele tabii personele de verilmesi.

26- TMO ve TİGEM çalışanları için 5553 sayılı tohumculuk kanununun geçici madde 3. hükmü gereğince bir aylık brüt askeri tutarının üç katınca üretimi teşvik pirimi ödenmesi.

27- Kalkınmada öncelikli şehirlerde çalışmanın cazip hale getirilmesi için, çalışan personele ödenen tazminatın günün koşullarına uygun hale getirilerek yeniden düzenlenmesi, ayrıca kalkınmada öncelikli yöre uygulamasının bölgesel olarak değil il/ilçe şeklinde uygulanması;

28- Kamu Çalışanlarının ikamet ettiği konutlarıyla mesai yaptığı kurumlarına günlük geliş-gidişlerinde işçilerde olduğu gibi kurum servisleri konulması yada cari fiyatlar üzerinden toplu taşıma ücret tarifelerinin aylık olarak nakdi olarak ödenmesi;