Memur-Sen Konfederasyonu Başkanı Ahmet Gündoğdu, memurların 2..
01 Ocak 1970 Perşembe 02:00Memur-Sen Konfederasyonu Başkanı Ahmet Gündoğdu, memurların 2014-2015 yıllarını kapsayan toplu sözleşme görüşmelerine ilişkin, "Emeklileri de kapsayacak şekilde taban aylığa 2014 yılı için 100 lira zammın yanı sıra gelecek yıl için 6+6, 2015 yılı için 6+6 olmak üzere toplam yüzde 12şer zam talep ediyoruz" dedi.
Gündoğdu, Memur-Sen Konfederasyonuna bağlı sendika başkanlarıyla düzenlediği basın toplantısında, 6 Temmuz 2013 sayılı Resmi Gazeteye göre üye sayılarının 707 bin 652 olduğunu bildirdi.
Türkiye Kamu-Senin 444 bin 935, KESKin de 237 bin 180 üyesi bulunduğunu ifade eden Gündoğdu, "11 hizmet kolunun 10unda Memur-Senin, sadece bir hizmet kolunda KESKin yetkili olması da imza ve itiraz yetkisinin neredeyse tek başına Memur-Sen ve bağlı sendikalarına ait olduğunun kanıtıdır" değerlendirmesinde bulundu. Kamu görevlilerinin iş güvencesinin kırmızı çizgileri olduğunu vurgulayan Gündoğdu, bu çizgilerine asla dokundurtmayacaklarını söyledi.
"Bu yıl Memur-Senin hem yetkili sendika sayısı hem üye sayısı ve oransal büyüklük açısından açık ara önde olması dolayısıyla Kamu Senin toplu sözleşme masasındaki varlığı kanuni olabilir ancak meşruiyet zemini yoktur, hukuki değildir" diyen Gündoğdu "Başka bir söyleyişle toplu sözleşme masasında KESKin varlığı sembolik, Kamu-Senin konumu seyirciliktir" dedi.
Memur Sendikacılığı başladığı günden bu yana hizmet kolu esası ile yolculuğunu yaptığını belirten Gündoğdu, "Hizmet kolu esas alındığı için ilk yıllarda Memur Senin 2002-2003te hiç hizmet kolu yoktu. Talep ve imza yetkisi yoktu. 2004te Diyanet-Senle masaya oturmaya başladık.Ama genelde hizmet kolu sayısı Kamu-Sende olduğu 5 yıllık sürede 3 hizmet kolu KESKin 8 hizmet kolu Kamu-Senin idi. Hiç anlamı yoktu. Sonra hizmet kolu 6ya 5 Memur-Sene geçti. Geçen yıl Kamu-Sen ve KESKin üye sayısı Memur-Sende fazla mazereti geldi. Bu yıl Allaha hamd olsun tüm mazeretlerin bittiği her ikisinin toplamından daha fazla sayıyı ve 11 hizmet kolundan 10unda yetkili olarak rakiplerin oluşturduğu dedikodu ve kirliliğe son verildi." diye konuştu.
Toplu sözleşme masasında resmi teklif yapabilen 11 hizmet kolu bulunduğunu kaydeden Gündoğdu, "Resmi pazarlık yetkisi olan 11 hizmet kolu var. Bunun 10unda Memur-Sen yetkili 1inde KESK yetkilidir. Genel toplu sözleşmede en çok üye sahibi konfederasyonda Memur-Sendir. Bundan sonrada bolca istekler dedikodular duyacaksınız bunun masa da hiçbir geçerliliği yoktur" dedi.
Çözüm sürecindeki kırmızı çizgilerini ifade ederken şehitlerin ruhunu incitmemek, şehit yakınlarını üzmemek üniter demokratikleşme, vatanın bütünlüğü, dil, bayrak gibi kavramları net ortaya koyduklarını kaydeden Gündoğdu, "Çalışma hayatı ile ilgili de net kırmızı çizgimiz iş güvencesidir. Onlarca çalışmada bunu dile getirdik. Onun için taşeronlaşmaya, esnek çalışmaya ve iş güvenliğine zarar verecek yaklaşımlara şiddetle karşıyız." Şeklinde konuştu.
Taban aylığa zam talebinin 1 milyon 800 bin mevcut emekliyi de kuşatan bir kavram olduğunu belirten Ahmet Gündoğdu, "Şuandaki tüm çalışanların tamamını da kapsayan bir kavram. Taban aylığa istediğimiz 2014 için 100 TL zam var ki bu hizmetliden müsteşara tamamı için 100 TL olması dolayısıyla makasın daralmasına karınca kararınca bir katkı sunan zam. Bu emekliye yansıyan boyutuyla da önemli. Taban aylığa 2014 yılı için 100 TL zam istiyoruz ek ödemelerin ve maaşların tamamının emekliliğe yansıtılmasını istiyoruz. Yüzdelik zam olarak 2014 yılı için 6 artı 6. 2015 yılı için 6 artı 6 olmak üzere yüzde 12şer zam talep ediyoruz." açıklamasında bulundu.
Memur-Sen Konfederasyonunun 2014-2015 yıllarını kapsayan sözleşme talepleri şunlar;
Taban aylığına 100 TL zam yapılması.
Toplu sözleşme ikramiyesi 2014 için ayda 30 TLden yıllık 360 TL; 2015te aylık 40 TLden yıllık 480 TLye çıkartılması.
Sözleşme ücreti tavanı 4 bin 28 TLden 5 bin 500 TLye çıkarılması.
Aile Eş Çocuk yardımının arttırılması.
Emeklilere maaş aldıkları banka tarafından promosyon ödemesine yönelik Sosyal Güvenlik Kurumunun bankalarla protokol imzalanması.
Kıdem Aylığı katsayısının 1,53ten 8.13e çıkartılması.
4-Cli geçici personel statüsündekilerin kadroya geçirilmesi,
666 sayılı KHK kaynaklı mağduriyetler giderilmeli. Öğretmenler ve öğretim elemanları olmak üzere mağduriyeti gidermek üzere 200 ila 400 TL arası ekstra ücret verilmesi.
Fazla mesai sorununun çözülmesi,
Doğum yardımının 191 TLden 813 TLye çıkarılması.
Ölüm yardımı, memurun kendisi için bin 459 TLden 3 bin 93 TLye çıkarılması. Memurin eşi ve çocuğu için ise bu rakam 729 TLden bin 546 TLye yükseltilmesi,
Evlenme Yardımı memurun kendisinin evliliğinden en yüksek devlet memuru aylığının 5 katı olmak üzere 3 bin 866 TL destek verilmesi. Memurun çocuğu evlenecekse en yüksek devlet memuru aylığının 2 katı olmak üzere bin 546 TL verilmesi,
Fiilen görev yapılan her gün için 5 TL ulaşım yardımı yapılması,
Görev başında geçirilen her öğün için 6 TL yemek yardımı verilmesi,
Giyecek yardımı olarak 2014 yılı için 100 TL ve 2015 yılı için 135 TL olarak ödenmesi,
Kadro unvan ve ek gösterge yönüyle ayrım yapmaksızın bütün kamu görevlilerine 2014 yılı için 50 ve 2015 yılı için 60 TL harcırah (yevmiye) ödenmesi,
2013 Bütçe Kanunu K Cetvelinde unvan ve kurumlara göre ;2014 için 4 TL, 5 TL, 7 TL, 15 TL, 2015 için 5 TL, 6 TL, 9 TL, 20 TL fazla mesai verilmesi,
Emeklilikte ödenen tazminat 965 TLden bin 475 TLye yükseltilmesi,
Yan ödeme katsayısı ve gösterge rakamları yüzde 50 arttırılmak suretiyle 0,03652 olması,
Ek ödemeden sosyal güvenlik primi kesintisi yapılması ve em ödemenin emekli maaşının belirlenmesinde dikkate alınmalı.
Emekli ikramiyesinin hesaplanmasında 30 yıllık süre sınırının kaldırılması,
399a tabi personelin ek ödeme oranlarının emsal devlet memurlarından düşük olmaması, gelir vergisi kesintisinin emsali devlet memurlarından yüksek olmaması,
Silah tazminatı ve vardiya tazminatı ödenmesi,
Başta başörtüsü olmak üzere kamu görevlilerinin kılık-kıyafet kapsamlı yasaklarına son verilmesi,
2005 yılından sonra göreve başlayan/başlayacak kamu görevlilerine bir derece verilmesi, 2005 yılından sonra uygulanan disiplin cezalarının affına ilişkin düzenleme yapılması.