Sözleşmeli Çalıştayımız Sonuçlandı

23 Şubat 2019 Cumartesi 15:03
Sözleşmeli Çalıştayımız Sonuçlandı

Tarım ve Ormancılık Hizmet kolunun yetkili sendikası Toç Bir-Sen olarak Tarım ve Orman Bakanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatları ile Bakanlığa Bağlı ve İlgili Kuruluşlarda görev yapan sözleşmeli personelin ve söz konusu kurumların Personel İşlerinden sorumlu kurum amirlerinin katılımı ile hazırladığımız “Hizmet Kolu Hazırlık Çalıştayı” nın sonucunda sorunları belirledik çözüm önerilerini oluşturduk.

Bu bağlamda;

657 sayılı Kanunun 4/B Maddesine Tabi Sözleşmeli Personelin 4/A statüsüne geçirilmesi ve kadrolu olarak istihdam edilmesi. Bu süreçte yaşanacak belirsizliklerin ortadan kaldırılması için, Tarım ve Orman Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında 4/B statüsünde çalışan personelin istihdam edildiği yerde belirli süre çalışması sonucunda, 4/A Kadroya geçişine imkân verecek yasal düzenlemenin yapılması.

Kadro süreci gerçekleşene kadar mağduriyetlerin giderilmesi için 4/B sözleşmeli personelin tabi olduğu tayin şartlarının 4/A Kadrolu personelin tayin şartları ile eşitlenmesi

4/B sözleşmeli personele kurumlar arası naklen geçiş hakkı verilmesi,4/B sözleşmeli personele görevde yükselme ve unvan değişikliği imkanı tanınması, istifa eden 4/B sözleşmeli personele de belirli şartlar kapsamında, 4/A’lı personelde olduğu gibi, istifa sonrası dönüş hakkı verilmesi,

4/B sözleşmeli personele, Hastalık İzni, Refakat İzni, Mazeret İzni, Doğum Sonrası Analık İzni, Ücretsiz İzin Gibi Konularda, 4/A kadrolu personelle aynı haklara sahip olmasının sağlanması,

4/B sözleşmeli personel ile 4/A kadrolu personel arasındaki Vergi adaletsizliğinin ortadan kaldırılması,4/B sözleşmeli personelin, aynı unvana sahip 4/A kadrolu personel gibi, Arazi Tazminatı, Seyyar Görev, Sürekli Görev Yolluğu Gibi Ödemelerden faydalanmasının sağlanması,4/B sözleşmeli personele Yurt dışı eğitim veya görevlendirme hakkının verilmesi gerekmektedir.

657 Sayılı Kanunun 4/C Maddesine Göre İstihdam Edilirken 4/B Maddesine Tabi Olan Sözleşmeli Personelin emeklilik hakkını elde ettiği süre sonunda re’sen emekliye sevk edilmek yerine, emeklilik düzenlemesinin 4/A kadrolu personel ile eşit hale getirilmelidir.

696 sayılı KHK’da yazdığı halde 5 yıl, 10 yıl, 15 yıl ve 20 yıl gibi kıdeme bağlı ücret artışı yapılması hakkında düzenlemede, bu kişilerin 4/C li olarak çalıştıkları süre de dikkate alınmalıdır. 4/C’den, 4/B’ye geçen personel ile eski 4/B’ li personel ve 696 Sayılı KHK ile 4/C’den, 4/B’ye geçen personelin ek ödemelerinde kişilerin eğitim durumları ve hizmet süreleri dikkate alınarak diğer emsali personel ile aralarındaki EK ÖDEME Farkı giderilmelidir.

399 Sayılı KHK eki II sayılı cetvelde yer alan sözleşmeli personelin (kendi isteklerine bağlı olarak), I sayılı cetvelde olduğu gibi 657 sayılı Kanunun 4/A statüsüne geçirilmesi, yine bu personelden sicil notu uygulamasının kaldırılması, maaşlarını önemli ölçüde etkileyen, sicile bağlı başarı ücretin kaldırılarak aynı oranda temel ücretlerinin artırılması, bu personelin maaşlarındaki vergilendirmenin yeniden gözden geçirilerek, KİT'lerde özellikle II sayılı cetvelde yer alan sözleşmeli personelin içinde bulunduğu dezavantajlı durumun düzeltilmesi, (4/A kadrolu personel ile eşitlenmesi), ek ödeme oranlarının, 657 sayılı yasaya tabi çalışan emsali unvanlardaki personele yapılan ve 666 sayılı KHK göre yeniden belirlenmiş olan ek ödeme oranlarına göre belirlenerek eşitliğin sağlanması, yine 399 sayılı KHK eki II sayılı cetvelde yer alan personelin tayin şartlarının 4/A Kadrolu personelin tayin şartları ile eşitlenmesi, bir üst göreve vekâlet görevlendirmelerinde, vekâlet edilen unvanın ek ödemesinden faydalandırılması ve vekâlet ücreti ödenmesi, ifa ettikleri görevler itibariyle teknik iş olarak kabul edilebilecek durumda olan sözleşmeli personelin unvanlarının, (öğrenim durumları da dikkate alınarak)  teknik hizmetler sınıfına alınması, Kamu Görevlileri 2017 yılı 4.Dönem Toplu Sözleşme Metninin 34.Maddesine istinaden; TMO, TİGEM, ESK Genel Müdürlüklerinde çalışan ve unvanları 399 sayılı KHK eki II sayılı cetvelde yer alan sözleşmeli TEKNİK personele ödenen Ek Özel Hizmet (Arazi) Tazminatının, sınıf ve unvan ayrımı yapılmadan mevzuatına uygun şekilde görev yapan ve araziye çıkan tüm personele ödenmesi gerekliliği belirlenmiştir.

4’ Nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine istinaden TKDK’ da sözleşmeli olarak görev yapan personelin (kendi isteklerine bağlı olarak) 657 sayılı Kanunun 4/A statüsüne geçirilmesi ,Personelin iş güvencesinin oluşturulabilmesi için, kurum personelinin “Belirsiz Süreli Sözleşme” ile çalışmasına imkân sağlayacak mevzuat düzenlemesinin yapılması, Kadroları Kamu Kurum ve Kuruluşlarında olup, kurumlarından ücretsiz izinli olarak TKDK’ da çalışan personelin emekli keseneklerinin (SGK primlerinin) aldıkları maaşlar üzerinden kesilmesi, Kurumun Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin çıkarılması, Kurum tarafından Koordinatörlükler arasında mazeretli ve mazeretsiz olarak naklen tayin isteyen personelin, tayin taleplerinin karşılanması hususları rapor sonucunda yer almıştır.