TOÇ BİR-SEN Genel Merkez Yönetim Kurulu olarak Çevre ve Orman Hiz..
01 Ocak 1970 Perşembe 02:00
TOÇ BİR-SEN Genel Merkez Yönetim Kurulu olarak Çevre ve Orman Hizmet Kolunda çalışan memurlarımızın sendikamıza iletmiş oldukları sorun ve talepleri Çevre ve Orman Bakanı Sayın Prof. Dr. Veysel EROĞLU ile paylaşılarak 15 Ağustos Toplu Görüşmeleri öncesi destek istendi.
Sayın Bakanla 23.06.2009 Salı günü yapılan görüşmeye TOÇ BİR-SEN Genel Başkanı Günay KAYA, Genel Sekreter Mustafa ÖZKAYA, Genel Teşkilatlandırma Sekreteri Tahsin SUDA, Genel Mali Sekreter Hüseyin ÖZTÜRK, Genel Eğitim Sekreteri Yavuz ATÇI ve Genel Mevzuat, Dış ilişkiler ve Toplu Görüşme Sekreteri A. Oğuzhan KARAMAN katıldı. Görüşmede özellikle ek ödemelerde mağdur olan Orman İşletme Müdür Yardımcıları, teknik kökenli olmayan şube müdürleri, biyologlar, kimyagerler, ekonomistler ve en alt düzeyde ek ödeme alan memurların aleyhine gelişen adaletsizliklerin giderilmesi konuları masaya yatırıldı. Ayrıca Orman Muhafaza Memurlarının çalışma şartları ve özlük haklarının iyileştirilmesi ve Orman Muhafaza Memurlarının bu güne kadar çözülemeyen sorunlarıyla ilgili Toç Bir-Sen Şube Yönetim Kurulu üyesi aynı zamanda Orman muhafaza Memurları Derneği Ankara temsilcisi Süleyman Gök tarafından hazırlanan özel çalışma bakana arz edildi.
Bakanlık ve Orman genel Müdürlüğünde çalışan 4/B lilerin sorunları genel olarak gündeme getirilmiş olup, özellikle OGM de çalışan 4/B lilerin fazla Mesaiden (Yangın Tazminatı) faydalanmasının devam etmesi için gereken çalışmaların yapılması istendi. Tüm çalışanlarımızın ekonomik ve sosyal durumlarının düzeltilmesi için Sayın Bakanın desteği istenerek, bu taleplerin ayrıntılı olarak yer aldığı bir dosya sunuldu.
Sayın Bakan Prof. Dr. Veysel EROĞLU; Talepleri makul karşılayarak çalışanların ekonomik ve sosyal haklarının iyileştirilmesi için bu güne kadar desteğini esirgemediğini bundan sonrada destek vermeye devam edeceğini beyan etti. Oldukça sıcak ve verimli geçen görüşme iyi niyet temennileri ile sona erdi.
....................................................
ÇEVRE VE ORMAN BAKANI PROF.DR. SAYIN VEYSEL EROĞLUDAN
ÇEVRE VE ORMAN ÇALIŞANI KAMU GÖREVLİLERİNİN SORUNLARI İLE İLGİLİ TALEPLERİMİZ
16 Ağustos 2008 tarihinde çıkan Ek Ödeme Kararnamesinde;
Orman Genel Müdürlünde görev yapan Orman Bölge Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü, İşletme Müdürü ve İşletme Müdür Yardımcıları teknik kökenli olmalarına rağmen Genel İdari Hizmetler Sınıfında değerlendirilerek mağdur edilmişlerdi.
30 Aralık 2008 tarihinde yapılan yeni bir düzenlemeyle Bölge Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü ve İşletme Müdürlerinin 15 Ağustos 2008 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere bu mağduriyetleri giderilmiştir. Ancak Teknik kökenli Orman İşletme Müdür Yardımcılarının, Çevre Orman Bakanlığına bağlı Araştırma Müdür Yardımcılarının mağduriyetleri halen devam etmektedir. Müdür yardımcıları, bu mağduriyetlerin giderilmesi için Sayın Bakanımızdan çözüm üretilmesi hususunda desteklerinin devamını beklemektedirler.
Orman Genel Müdürlüğünde Sözleşmeli( 4/B) olarak çalışan personel iş ve işleyiş bakımından 4/Alı personelle aynı işleri yapmaktadırlar. 20.01.2009 tarihli Danıştay kararına rağmen Orman Genel Müdürlüğü Hukuk müşavirliğinin bize göre yanlış bir yorumuyla 4/Bliler fazla mesai hakkından mahrum edilmektedirler. Bu haksızlığın giderilmesi için Sayın Bakanımızın konunun yeniden değerlendirilmesi yönündeki talimatları kanaatimizce yerinde olacaktır.
30 Aralık 2008 tarihinde yeniden yapılan düzenlemeyle teknik kökenli şube müdürlerinin ek ödeme oranlarında düzenleme yapılmış, ancak aynı kurumda çalışan teknik kökenli olmayan şube müdürleri için her hangi bir düzenleme yapılmamıştır. Yeni yapılacak bir düzenlemeyle teknik kökenli olmayan şube müdürlerinin mağduriyetleri de giderilmelidir.
..........................................................
ÇEVRE VE ORMAN BAKANIMIZDAN
ORMAN MUHAFAZA MEMURLARININ DİLEK VE TALEPLERİ
1-Görevi uğruna bu zamana kadar yüzlerce şehit veren orman teşkilatımız yangın, koruma, silvikültür gibi temel ormancılık hizmetlerinde görev yapan Orman Mühendisleri ve Orman Muhafaza Memurlarına fiili hizmet zammının verilmesi için Çevre ve Orman Bakanlığımızca kanuni düzenleme yapılması için T.B.M.M nezdinde gerekli çalışmaların yapılması.
2-Hava Araçlarında görev yapan Orman Mühendisleri ve Orman Muhafaza Memurlarına da "hava tazminatı" verilmesi için yasal düzenleme yapılması. (Asker ve Emniyet uçuş personelinde olduğu gibi)
3-Yangın söndürme için Hava araçlarında görevli personele (Orman Mühendisleri ve Orman Muhafaza Memurlarına görevlerinden dolayı eğitim verilerek bu görevlere yeni kadro ihdas edilmek suretiyle sabit olarak görevlendirilmesi.
4- 49. Madde tazminatı adı altında ödenen arazi tazminatının 1/3 olarak değil 2/3 şeklinde ödenebilmesi için düzenleme yapılması.
5-Kurum personeline ödenen fazla mesai ücretlerinin 7 aydan 12 aya çıkarılması için orman kanununun 71 maddesinin tekrar düzenlenmesi.
6-Orman Muhafaza Memurlarının şehirlerdeki Belediyelere ait toplu taşıma araçlarından (Polis, zabıtalar ve postacılar gibi) ücretsiz yararlanmaları için Bakanlar kurulundan yasal düzenleme yapılması.
7-İçişleri Bakanlığınca çalışması yapılan silah ruhsatları ile ilgili kanunda emekli olan Orman Muhafaza Memurlarından Silah ruhsatı harcının alınmaması için gerekli yasal düzenleme yapılması. Halen görevli olan Orman Muhafaza Memurlarına ise demirbaş silahları çağın ihtiyaçlarına uygun olarak yenilenmesi. Orman Muhafaza Memurlarının kendi alacakları zat-ı silahları emniyet teşkilatında olduğu gibi maaştan kesmek suretiyle ödeme imkânı sağlanması.
8-Yangınla ve Koruma ile ilgili görevlendirilen Orman Muhafaza Memurlarına günün şartlarına uygun olarak araç temin edilmesi ve bu araçların kullanımında Orman Muhafaza Memurları görevlendirilmesi, ayrıca yangın ve koruma amaçlı verilen motosikletlerin polislerde olduğu gibi kaliteli olması, iki görevlinin birlikte seyahat edebileceği şekilde tasarlanmış olarak satın alınmalıdır. Ayrıca haberleşme araçlarının (telsiz telefon vs.) daha modern hale getirilmesi gerekmektedir.
9-Orman Genel Müdürlüğümüzce Kurulan ORKUT ekibinin daha aktif hale getirilmesi için bu ekibin ve bu ekipte görev alacak arkadaşlar direkt olarak Koruma Daire Başkanlığı bünyesinde kurulacak şube müdürlüğüne bağlanması ve bu şekilde daha yüksek verimin alınacağı kanaatini taşımaktayız.
10-Orman Mühendisleri ve Orman Muhafaza Memurlarına yapılan ek ödemelerden emekli keseneğinin kesilmek suretiyle emikliliğe yansıtılarak çalışanların mağdur edilmemesi için çalışma yapılarak gerekli düzenlemenin yapılmasına katkı sağlanması.
11-Merkezlerde ve yangın bölgelerinde görevli Orman Muhafaza Memurları için görev tahsisli lojman temin edilmesi için çalışma yapılması.
Saygıyla arz ederiz.
Bu talep listesi
Orman Muhafaza Memurları
tarafından hazırlanmıştır.
............................................................
UZMAN YARDIMCILARI
BİLGİ NOTU
Bakanlar Kurulu Kararında düzenlenen EK ÖDEME CETVELİNDE, Ek ödeme oranı; "mühendis" için %82 belirlenirken; çoğunluğu mühendis olan ve 3 kademeli sınavı aşarak "çevre ve orman Uzman Yardımcısı" için %53; Uzmanlar için ise %52 olarak belirlenmiştir.
Mühendis maaşı (8/1)
Gösterge | Ek gösterge | Yan ödeme | Özel Hizmet T. | Ek Ödeme |
660 | 850 | 1775 | %152 | %82 |
Net Maaş | 1,770.00TL |
Mühendislik fakültesi mezunu olup Uzman Yrd. olarak görev yapan maaşı (8/1)
Gösterge | Ek gösterge | Yan ödeme | Özel Hizmet T. | Ek Ödeme |
660 | 0 | 1000 | %105 | %53 |
Net Maaş | 1,348.00 TL |
Fark : 420.00 TL
Çevre ve Orman Uzman ve Yardımcılarının
mağduriyetleri ve neler yapılabileceği:
1- Yaklaşık % 90ı mühendis kökenli olan Çevre ve Orman Uzman ve Uzman Yardımcılarının, ek göstergesi en fazla 2200 olabilmektedir. Oysa mühendis olsa 3600e kadar yükselebilmektedir. Bu durum emekliliğe de yansımaktadır.
Bu haksızlığın giderilmesi için, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun I Sayılı Cetvelinin Genel İdari Hizmetler Sınıfı (h) bendinde yer alan "Çevre ve Orman Uzmanları" ibaresinin aynı cetvelde (g) bendine taşınması suretiyle Çevre ve Orman Uzmanı için Ek Gösterge rakamının 3600olarak belirlenmesi;
2 - 657 sayılı kanunun IV Sayılı Makam Tazminatları ile ilgili cetvelin 8.sırasındaki, birçok farklı uzman kadrosunun 2000 puan makam tazminatı aldığı görülmektedir. Kariyer uzmanı olarak uzun vadeli istihdam edilen Çevre ve Orman Uzmanlarının da bu tazminattan yararlanması ve aynı cetvelin 8. sırasının (b) bendine "Çevre ve Orman Uzmanları" ibaresinin eklenmesi;
3- Büyük çoğunluğumuzun mühendis olduğu göz önünde bulundurularak, Çevre ve Orman Uzmanları için özel hizmet tazminatının da en az mühendislere verilen tazminat seviyesine çıkarılmasını;
4- Ek Ödemelere ilişkin Bakanlar Kurulu Kararında değişiklik yapılması suretiyle, Çevre ve Orman Uzman Yardımcıları için belirlenecek ek ödeme oranının, en azından aynı okuldan mezun olduğumuz ve fakat mühendis olarak görev yapan arkadaşlarımızla aynı mali haklara sahip olacağımız düzeye yükseltilmesi konularında atılacak adımda imzanızın bulunacağına olan inancımız büyüktür.
Bakanlığımızın iş yükü çok fazla olan Uzman ve Uzman Yardımcısı personelinin gerçekten özveri gerektiren yoğun çalışmaları arasında, isteklendirilmesi son derece büyük bir önem arz etmektedir.
Zira eğitimi ve yetişmesi için devletin yıllarca emek ve para harcadığı pek çok arkadaşımız özel sektöre geçmiştir. Bu ekonomik şartlar yüzünden pek çok arkadaşımız da deneyimlerinden faydalanmak isteyen özel sektöre, büyük bir kısmı da kariyerinden vazgeçerek Mühendis kadrosuna geçmek istemektedir.
Yapacak çok işimiz, kat edecek çok yolumuz var. Tüm bu işleri yapacak personelimize çalışma gücünü verecek desteğinizle arkamızda, sizin de atılacak adımda liderimiz olarak önümüzde olmanız bizlere gerekli şevki verecektir.
Saygılarımızla...
.........................................................
BİYOLOGLARIN TALEPLERİ
1- III sayılı Ek Ödeme cetvelinde Biyologlar %58 oranında ek ödeme almaktadır. Jeolog, Astronom, Fizikçi, İstatistikçi, Kimyagerler vb. gibi Ek ödemeleri %77 oranından almamızın sağlanması, (EK-1),
2- Özel Hizmet Tazminatı -F Sağlık Hizmetleri Tablosunun ekte önerildiği şekliyle yeniden düzenlenmesi (EK-2),
3- Yan ödeme kararnamesinde - C Sağlık Hizmetleri Bölümünün ekte önerildiği şekliyle yeniden düzenlenmesi (EK-3)
Bu kapsamda yukarıda belirtilen konuların düzenlenmesi hususu Bakanımız Sayın Prof. Dr. Veysel EROĞLU imzası ve Çevre ve Orman Bakanlığı Personel Dairesi Başkanlığının 18 Kasım 2008 tarih ve B.18.0.PER.0.00.07/848.17-392-10550 sayılı yazısı ile Maliye Bakanlığına(EK-4) bildirilmiş ancak bilindiği kadarıyla bir cevap alınamamıştır.
ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI bünyesinde biyolog olarak çalışmaktayız. Çevre ve su ürünleriyle ilgili bütün çalışmaların her aşamasında arazi, laboratuar ve büro çalışmaları biyologlarca gerçekleştirilmektedir.
Merkez ve bölge teşkilatımızda bulunan biyologlar 657 Sayılı Kanun gereği "Sağlık Hizmetleri Sınıfı" içerisinde yer almaktadır. Yan ödeme, ek ödeme ve özel hizmet tazminatları ile ilgili kararnamelerde Sağlık Hizmetleri ile ilgili bölümler insan sağlığı açısından ele alınarak düzenlenmekte olduğundan, su ürünleri ve çevre konularında fiilen arazi, laboratuar ve büro hizmeti veren biyologlar söz konusu bölümlerde belirtilen tanımlara uymayıp mağdur olmaktadır.
Aynı işi yapan diğer teknik hizmetler sınıfında bulunanlardan daha az yan ödeme ve özel hizmet tazminatı ve ek ödeme almakta ve aradaki fark gittikçe artmaktadır. Çalışmakta olduğumuz su ürünleri ve çevre biriminde işler eşit paylaşılmakta, arazi, laboratuvar ve büro çalışmaları tüm mühendisler ile aynı koşullarda gerçekleştirilmektedir.
Ayrıca 15.08.2008 tarihinde yürürlüğe giren 2008-14012 375 sayılı kanun hükmünde kararnameyle yapılan ek ödemelere ilişkin cetvelde ön lisans ve lise mezunlarıyla aynı statüde değerlendirilmemiz hem adaletsiz hem de onur kırıcıdır.
Bakanlığımız bünyesinde çevre ve doğa koruma konularında istihdam edilen, teknik eğitim gören ve fiilen teknik hizmet veren biyologların ek ödemelerin (III sayılı cetvel) iyileştirilmesi, yan ödeme kararnamesinde (I nolu cetvel) ve özel hizmet tazminatı (II nolu cetvel) kararnamelerinde yerlerinin ekte belirtilen biçimde tekrar düzenlenerek mağduriyetlerinin giderilmesi hususunda gereğini arz ederiz.
EKLER:
Ek 1- III sayılı cetvel (Ek Ödeme Teklifi) (1 sayfa)
Ek 2- II sayılı Cetvel (F) Teklifi (1 sayfa)
Ek 3- I sayılı Cetvel ( C )Teklifi (1 sayfa)
EK 3
(C)
SAĞLIK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
İş İş Tem. Mali
Güçlüğü Riski Güçlük Sorum.
S. No KADRO (GÖREV) UNVANI VE KARİYER Zammı Zammı Zammı Zammı
1 a) Klinik Şefi.............................................................. : 900 500 1800 -
b) Klinik Şef Yardımcısı............................................. : 850 500 1700 -
c) Başasistan................................................................ : 825 500 1650 -
d) Uzman Tabip.......................................................... : 800 500 1600 -
e) Asistan Tabip.......................................................... : 800 500 1300 -
f) Pratisyen Tabip........................................................ : 800 500 1200 -
g) Tıpta Uzmanlık Tüzüğünde belirtilen dallarda
bu Tüzük hükümlerine göre uzmanlık belgesi
alanlarla, aynı dallarda doktora yapmış olanlar
(Bunlardan Sağlık Hizmetleri Sınıfı Asistan
kadrolarında olanlar dahil)..........................................: 800 500 1300 -
h) Diş Tabipleri........................................................... : 650 500 1100 -
2Eczacı;
a) Yataklı tedavi kurumlarında.............................. : 650 500 800 -
b) Diğer yerlerde....................................................: 600 500 700 -
3Sağlık Hizmetleri Sınıfına dahil kadrolarda bulunup da;
a) Mesleki sağlık yüksek öğrenim görmüş olanlar;
1- Yataklı tedavi kurumlarında ......................... : 600 500 600 -
2- Diğer yerlerde................................................. : 550 500 500 -
b) En az 4 yıl yüksek öğrenim görmüş ve sağlık kurumları
dışında fiilen teknik hizmet veren biyologlar 775 - 1400
c)Lise dengi mesleki sağlık öğrenim görmüş
olanlar;
1- Yataklı tedavi kurumlarında ......................... : 550 500 200 -
2- Diğer yerlerde................................................. : 500 500 200 -
d) Diğer personel;
1- Yataklı tedavi kurumlarında ......................... : 550 500 - -
2- Diğer yerlerde................................................. : 500 500 - -
4 Teknisyen Yardımcısı................................................. : 500 500 - -
5 a) 6343 sayılı Kanunun 7 nci maddesi uyarınca
çıkarılan yönetmelik esaslarına göre uzmanlık
sınavlarında başarı göstererek uzmanlık belgesine
sahip olan Uzman Veteriner Hekim........................... : 650 500 1800 -
b) Veteriner Hekim..................................................... : 550 500 1800 -
6 Hayvan Sağlık Memuru, Veteriner Sağlık Teknikeri,
Veteriner Sağlık Teknisyeni, meslek lisesi mezunu
Laborantlar;
a) Yükseköğrenimliler........................................... : 550 500 950 -
b) Diğerleri............................................................ : 550 500 875 -
7 Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı
(Merkez-Taşra); Bölge Laboratuarları; Kontrol,
Islah, Araştırma Enstitüleri ve Kurumları; Halk
Sağlığı Laboratuarları;
a) Başkan, Başkan Yardımcısı..............................: 1000 500 1800 -
b) Müdür ve Müdür Yardımcısı (En az dört yıllık
mesleki sağlık yüksek öğrenim görmüş sağlık
personeli olması kaydıyla)....................................: 900 500 1300 -
c) Tabip, Tıpta Uzmanlık Tüzüğüne göre
Uzman olanlar.......................................................: 900 500 1300 -
d) Kimyager, Bakteriyolog, Biyolog, Eczacı,
Tıbbi Teknolog......................................................: 775 500 1125 -
e) Sağlık Memuru, Hemşire, Ebe, Sağlık Teknikeri,
Laboratuar Teknisyeni, Hemşire Yardımcısı, Laborant;
1-Mesleki sağlık yüksek öğrenim görmüş olanlar: 600 500 900 -
2-Diğerleri..............................................: 600 500 875 -
NOT:
1- Veteriner Hekim kökenli personelden;
a) Genel İdare Hizmetleri Bölümünün 1, 2, 3, 6, 7, 8, 13, 14, 15, 18, 24, 25, 26 ve 27/a sıra numaraları ile (G) bölümünün B/6-(b) ve (c) sıra numaralarında sayılanlara 1400 puana kadar temininde güçlük zammı,
b) Ekli IV sayılı Cetvelde sayılan yerleşim birimlerine İl Müdürü, İl Müdür Yardımcısı, İlçe Müdürü, Şube Müdürü, Müdür ve Müdür Yardımcısı olarak sürekli görevle atananlara ayrıca 1250 puana kadar daha temininde güçlük zammı,
bölümlerindeki puanlarına ilaveten ödenebilir.
Ancak, kurumların sosyal işler, idari ve mali işler, personel, özlük, dış ilişkiler, donatım, bilgi işlem, levazım ve benzeri destek ve yardımcı hizmet birimlerinde çalışanlara bu puanlar verilmez.
2- Bu bölümün 1/a, b, c, d, e, f ve 7 nci sıralarında, Sağlık Bakanlığına ait kesimin 1 ve 2 nci sıralarında, "(G)-Belediyeler, İl Özel İdareleri ve Bağlı Kuruluşları ile Birlikler" bölümünün B/6 sırasında, Adli Tıp Kurumuna ait kesimin 1 ve 2 nci sıralarında gösterilen personelden, tabip kökenli olanlara;
A) IV sayılı Cetvelde yer alan bölgelerden;
a) 1 inci bölgede çalışanlara...............................: 1600
b) 2 ve 3 üncü bölgelerde çalışanlara................. : 2000
c) 4 üncü bölgede çalışanlara............................. : 2500
d) 5, 6 ve 7 nci bölgelerde çalışanlara................ : 3000
B) IV sayılı Cetvelde sayılmayan kalkınmada
öncelikli yörelerde çalışanlara ..............................: 1500
puan ek temininde güçlük zammı verilebilir.
3- Bu bölümün 5 inci sırasında sayılan Uzman Veteriner Hekim ve Veteriner Hekimler, 6 ncı sırasında sayılan Veteriner Sağlık Teknikerlerine ve Veteriner Sağlık Teknisyenlerine (1500) puan iş riski zammı ilave olarak verilir.
EK 2
(F)
Kadroları Sağlık Hizmetleri Sınıfında bulunan Tazminat E k T a z m i n a t O r a n ı (%)
ve fiilen görev yapanlardan:Oranı (%) 1.Bölge 2.Bölge 3.Bölge 4.Bölge 5.Bölge 6.Bölge 7.Bölge
1) a) Klinik Şefi .............................................................. : 215 10 30 40 50 60 75 90
b) Klinik Şef Yardımcısı ............................................ : 200 10 30 40 50 60 75 90
c) Başasistan ............................................................... : 190 10 30 40 50 60 75 90
d) Uzman Tabiplerden;
-1-4 derecelerden aylık alanlar ............................. : 180 10 30 40 50 60 75 90
- Diğer derecelerden aylık alanlar......................... : 160 10 30 40 50 60 75 90
e) Asistan Tabiplerden;
-1-4 derecelerden aylık alanlar ............................. : 145 8 15 20 25 30 40 50 - Diğer derecelerden aylık alanlar ........................ : 140 8 15 20 25 30 40 50
f) Pratisyen Tabiplerden;
-1-4 derecelerden aylık alanlar ............................. : 145 8 15 20 25 30 40 50 -Diğer derecelerden aylık alanlar ......................... : 135 8 15 20 25 30 40 50
2) Tıpta Uzmanlık Tüzüğünde belirtilen dallarda bu
Tüzük hükümlerine göre uzmanlık belgesi alanlarla,
aynı dallarda doktora yapmış olanlardan;
-1-4 derecelerden aylık alanlar ............................. : 145 8 15 20 25 30 40 50 -Diğer derecelerden aylık alanlar ......................... : 135 8 15 20 25 30 40 50
3) Diş Tabiplerinden;
-1-4 derecelerden aylık alanlar ............................. : 120 8 15 20 25 30 40 45 -Diğer derecelerden aylık alanlar ......................... : 115 8 15 20 25 30 40 45
4) Eczacılardan;
-1-4 derecelerden aylık alanlar ............................. : 110 6 10 15 20 25 30 35 -Diğer derecelerden aylık alanlar ......................... : 106 6 10 15 20 25 30 35
5) Kadroları sağlık hizmetleri sınıfında bulunan ancak
Sağlık kurumları dışında fiilen teknik görev yapan
Biyologlardan;
-1-4 derecelerden aylık alanlar : 145 6 10 15 20 25 30 35
-Diğer derecelerden aylık alanlar : 140 6 10 15 20 25 30 35
6) Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı merkez
ve taşra teşkilatında; Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı
Laboratuarlarında görevli mesleki sağlık yüksek
öğrenim görmüş sağlık personeli;
a) Öğrenim süreleri en az 4 yıl olanlardan;
-1-4 derecelerden aylık alanlar ....................... : 110 6 10 15 20 25 30 35
-Diğer derecelerden aylık alanlar ................... : 106 6 10 15 20 25 30 35
b) Öğrenim süreleri 4 yıldan az olanlardan;
-1-4 derecelerden aylık alanlar ....................... : 97 6 10 13 16 19 22 25
-Diğer derecelerden aylık alanlar ................... : 94 6 10 13 16 19 22