TOÇ BİR-SEN Genel Başkanı Günay Kaya, Memur Sen ve konfederas..
01 Ocak 1970 Perşembe 02:00 TOÇ BİR-SEN Genel Başkanı Günay Kaya, Memur Sen ve konfederasyona bağlı hizmet kollarındaki yetkili sendikaların başkanları ile birlikte Toplu Sözleşme tekliflerini Devlet Personel Başkanlığına sundu.
Milyonlarca memurun haklı kazanımları için Memur Senden merakla bekledikleri Toplu Sözleşme Teklifleri Devlet Personel Başkanlığı önünde basın mensupları ile de paylaşıldı.
Başkanlık önünde teklif paketini, açıklayan TOÇ BİR-SEN Genel Başkanı Kaya, memurların taban aylığının dışında kalan ücretlerininde SGK kesintilerine dahil edilmesi, emeklilik süresi dolduğu halde düşük emeklilik ücretinden dolayı bu hakkını kullanamayanların bir an önce emekli olabilmelerinin sağlanması, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ile Orman ve Su İşleri Bakanlığında fiili hizmeti gerektiren işlerde çalışanların fiili hizmet zammından faydanabilmeleri, 4/C ve 4/B statüsünde istihdam edilen personellerin kadrolu statüye geçirilmesi, 4/Clilerin mevcut ücretlerine 200 TL seyyanen zam yapılması aynı zamanda eş ve çocuk yardımı alabilmelerini talep ettiklerini belirtti.
Genel Başkan Kaya Toplu Sözleşme Masasına oturulmadan, kimi hükümet üyelerinin "Toplu Görüşme" mantığıyla konuşmalarını eleştirerek; "Bazı hükümet üyelerinin bedenen 12 Eylül Referandumuna katılırken, zihnen referanduma katılmadıklarını görüyoruz. Biz Anayasanın bize verdiği Toplu Sözleşme Hakkının gereği olarak tüm taleplerimizin arkasında duracağız. Bütün ekonomik krizlerde hükümetler makro ekonomik dengeleri göz önüne alarak sermaye çevrelerine her türlü ekonomik iyileştirmeleri sağladıkları halde, kamu personellerine böyle bir iyileştirmede bulunmamışlardır. Bundan sonra biz TOÇ BİR-SEN olarak Memur Sen Konfederasyonuna bağlı diğer sendikalarla beraber Anayasa ile elde ettiğimiz Toplu Sözleşme hakkımızın gereklerinin sonuna kadar takipçisi olacağız" dedi
Devlet Personel Başkanlığına iletilen taleplerimizin ana başlıkları şöyledir:
TARIM VE ORMANCILIK HİZMET KOLU TOPLU SÖZLEŞME TALEPLERİMİZ
Memur senin taleplerine ilaveten;
GENEL VE ORTAK HÜKÜMLER;
1-Teknik Hizmetler sınıfında çalışanlara açık alanda çalışmaları halinde ödenen ek özel hizmet tazminatının, personelin araziye çıkıp çıkmadığına bakılmaksızın, süre gözetmeksizin maaşla beraber ödenmesi,
2-Fakülte mezunu olup aynı görevi yapan; Teknik veya idari kökenli Şube müdürleri arasında + ek gösterge farklılığının giderilmesi ile 1995 yılından itibaren dondurulan ( + artı) ek göstergelerde teknik hizmetler sınıfına 600 puan, genel idare hizmetler sınıfına ise 800 puan ilave edilmek suretiyle yükseltilmesi,
3-Yüksek öğrenim mezunu Teknisyen, Bilgisayar İşletmeni, Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni ve Şef kadrosundaki personelin atanabileceği 1 ve 2 inci Derece kadro ihdası yapılması.
4-Kamu görevlilerinin; Hizmet sınıflarına bakılmaksızın resmi sektörde geçen sigortalı hizmetlerinin tamamı ile 657 sayılı DMK.36ıncı maddesi ortak hükümleri gereğince özel sektörde geçen mesleki hizmetlerinin (teknik hizmetler sınıfında ¾, eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfında 2/3 vb.) hizmet sınıfı ayırımı gözetmeksizin tamamının kazanılmış hak aylığında değerlendirilmesi,
5-Kamu personelinin, 3628 sayılı yasa uyarınca verecekleri mal beyannamesi bildirim süresinin 3 ( üç ) aya yükseltilmesi, bu süre zarfında beyanda bulunmayanlara UYARMA, Edindiği mal ile gelirin orantılı olmaması ve açıklayamaması halinde KADEME İLERLEME DURDURULMASI CEZASI ile tecziye edilmesi,
6-04.06.2002 tarih ve 2002/16 sayılı Başbakanlık genelgesi ile Amasya, Sivas, Tokat ve Çorum İl ine yapılan atamalarda güvenlik soruşturma şartına dair genelgenin yürürlükten kaldırılması,
7-15.01.2005 yılından sonra ilk defa Devlet Memuru olanlara ve 4/B li iken 4/A ya geçenlere 1 derece verilmesi.
8-12 Eylül 2010 tarihinde yapılan referandum ile Anayasanın 10 maddesince pozitif ayırımcılık yapılarak, Özürlü kamu personelinin özür niteliğine göre idari bina, sosyal tesis, lojmanların giriş ve çıkışlarının buna göre tahsis edilmesi ile normal oturma sürelerine ilaveten özür gurubu 1.derece olanlar 36 ay, 2. derece olanlar 24 ay, 3 derece olanlar 18 ay sürelerinin uzatılması ile lojman kirası tahsisli bedel üzerinden alınmasına devam ettirilmesi,
9-Lojmandan istifade etmeyen kamu görevlilerine en düşük devlet memuru brüt maaşının 1/4 oranında aylık kira yardımı yapılması,
10- Kamu görevlileri kılık kıyafet yönetmeliği demokratik hak ve özgürlükler göz önüne alınarak yeniden düzenlenmesi.
11- 666 sayılı KHK ile eşit kadroya eşit ücret uygulamasının, "Eşit işe eşit ücret" uygulamasına geçilmesi, idari kadrolar ile genel idare ve yardımcı hizmetler arasındaki maaş eşitsizlikleri giderilmesi ile bu düzenlemelerin 399 sayılı yasaya tabii KİTler deki çalışanlara da uygulanması,
12- Makam tazminatı uygulamasının, başlangıçtaki amaca uygun şekilde, diğer yönetici kademelerinde görev yapan personele de verilmesi,
13- Lisansüstü öğrenimin teşvik edilmesi amacıyla yüksek lisans ve doktora yapan personele ek tazminat verilmesi,
14- Kamu çalışanlarının yıllık izinleri kullandırılırken Resmi tatil olan Cumartesi, Pazar günleri ile Dini ve Milli Bayram günlerinin izin süresinden sayılmaması,
15- THS sınıfında olduğu halde GİH Sınıfı düzeyinde özel hizmet tazminatı alan Ekonomistler ve sosyologlar ın özel hizmet oranlarının arttırılması,
16- Kamu görevlilerinin doğal afete maruz kalmaları halinde veya bakmakla yükümlü oldukları birinci derece akrabalarının organ nakli, ağır hastalık hallerinde tedavilerinin SGK nca yapılamaması durumunda, bunu sağlık kurulu raporu ile belgelendirenlere, isteğe bağlı olarak maaşının 4 katı tutarı oranında hastalık avansı verilmesi, geri ödemesinin 48 ayda eşit taksitler halinde faizsiz olarak geri ödemesi,
17- Kumu görevlilerinin Yurt içi resmi seyahatlerinde "400 km" mesafeyi aşan yolculuklarının uçak ile seyahat etme imkanı tanınması,
18- Kamu görevlilerinin "ilk defa açıktan atama, kurum içi ve kurumlar arası nakil, etik kurul, banka promosyonları, kanun yönetmelik ve tüzüklerin hazırlama " komisyonlarında yetkili sendikanıntemsilcisinin bulundurulması,
19- Tarım Ormancılık Hizmet kolunda görevli personellerden, orman yangını, kaçakçılıkla mücadele, orman zararlıları ile mücadele, zirai mücadele, süne mücadelesi, zoonoz hastalıkları, laboratuar ortamında kimyasal maddelerle etkileşim içinde bulunma, vb. görevlerde bir fiil çalışan personele ( Afyon Alkoloid fabrikası ve 4/b çalışanlar dahil) bir yılda en az 2 ay fiili hizmet tazminatı verilmesi,
20- 12.05.1992 tarih ve 21226 sayılı Resmi Gazetede Yayımlanan 3795 sayılı yasa uyarınca Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullar ile Yüksek Öğretim Kurumlarına bağlı Fakülte ve Meslek Yüksek okullarından mesleki unvana sahip kamu görevlilerinin çalıştığı kamu kurum ve kuruluşlarında durumlarına uygun münhal kadrolara, münhal kadro sayısından fazla talep bulunması halinde sınavına tabii tutulmaları,
21- Tarım Ormancılık Hizmet kolunda görevli personele Ön lisans ve lisans tamamlama hakkı verilmesi ile kurum personelinin tayin taleplerinde her türlü öğrenimlerinin mazeret olarak kabul edilmesi,
22- Tarım Ormancılık Hizmet kolunda bulunan kurumlara alınacak olan uzman yardımcısı ve uzmanların sadece belirli bir hizmet kıdemi olan (en az 5-10 yıl gibi) tecrübeli ve birikimli personeller arasından hiçbir yaş sınırı konulmaksızın güvenirliği ve geçerliliği tartışılmayacak bir yarışma sınavı ile alınması,
A) ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI İLE ORMAN GENEL MÜDÜRLÜGÜ TOPLU SÖZLEŞME TALEPLERİMİZ
1-Orman ve Su İşleri Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğünde görevli personele 7 ayla sınırlı ödenmekte olan fazla mesai ücretinin görev yapılan sürece merkez ve taşra ayrımı yapılmaksızın ödenmesi.
2-Yeni oluşum ile orman işletme şefliklerinin uzmanlık gerektiren iş yükünün çok artmış olması nedeniyle OGM de işletme şeflikleri alanlarının AB standartlarına uygun olarak daraltılması, modern teknik ekipmanlarla güçlendirilmesi, Yangına 1 inci ve 2 inci Derece hassas bölgelerde yeni orman yangınlarına müdahale ve koruma ekip şefliklerinin kurulması.
3-İşletme Şefliği görevi yürüten Mühendisler ile Orman Muhafaza Memurlarının mücbir sebep ( orman yangını, ihbar, kaçakçılık vb.) olmadıkça hafta sonu izinlerinin diğer devlet memurlarında olduğu gibi kullandırılması ile fazla çalıştırılması halinde çalıştığı sürelere uygun olarak fazla çalışma ücreti ödenmesi,
4-Orman Muhafaza Memurlarına ödenmekte olan 6245 Sayılı kanununun 49uncu Madde tazminatlarının zamanında ve eksiksiz olarak görev yaptığı gün kadar ödenmesi.
5-6245 Sayılı kanununun 50 inci Maddesi uyarınca, Orman ve Su İşleri Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğü merkez ve taşra birimlerinde çalışan kamu görevlilerine ödenen tazminatın her hangi bir gerekçeyle kesilmeden ödenmesi.
6-Orman Muhafaza Memurlarına verilmekte olan resmi elbiselerin yazlık ve kışlık olarak her yıl ve belirlenen standartlarda verilmeli, tedarik ve imal komisyonlarında yetkili sendikadan temsilci bulundurulması, ayrıca orman yangınları, ağaçlandırma, damga ve benzeri açık arazide yapılan çalışmalarda fiilen görev yapan orman muhafaza memuru ve diğer kamu çalışanlarına yapılan işin niteliğine uygun iş elbisesi veya iş tulumu verilmesi,
7-Kolluk kuvveti görevi yapan orman muhafaza memurları ve diğer silah taşımaya yetkili personele (orman muhafaza memuru, İşletme Şefi, İşletme Müdür yardımcısı, İşletme müdürü, vb. ) çalışırken elde ettikleri zat-ı silahlarından, emekli olduklarında alınan yüksek silah taşıma harcının, diğer kamu kurumlarında çalışan kolluk kuvvetinde görevli personelden alınan miktar kadar harç alınması,
8-Koruma görevlerinin yanında fiilen damga, ölçme, sınıflama, ağaçlandırma, kadastro, silvikültür vb. teknik içerikli görev ifa eden orman muhafaza memurlarının eğitim durumlarına göre Genel İdare Hizmetleri Sınıfı yerine Teknik Hizmetler Sınıfına dâhil edilmesi,
9-Zor arazi şartlarında 7 gün 24 saat esasına göre fiilen görev yapan Orman Muhafaza Memurlarının 5728 sayılı yasanın 6831 sayılı Orman Kanununda yapılan değişiklik ile kolluk kuvveti kapsamına alınması nedeniyle özel hizmet tazminatının arttırılması,
10- Orman ve Su İşleri Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğünde yeni kurulan şube müdürlükleri, Milli Park, Orman İşletme ve Fidanlık Müdürlüklerinin kurucu müdürleri ile Bakanlık ve bağlı kuruluşlarında 657 s. DMK. 86 madde uyarınca en az iki yıl vekaleten müdür olarak görev yapan personelin bir defaya mahsus olmak üzere sınavsız vekalet ettikleri görevlere asaleten atanmaları,
11-Orman Muhafaza Memurlarının çalışma alanlarının orman işletme şefliği sınırları olarak tanımlanması,
12- Orman Yangınlarının sevk ve idaresinde, teknik personel, ilk müdahale ekibi ve hazır kuvvetlerin yangın bölgesine havadan sevk edilmesinde, havadan keşif ve kontrol amaçlı gözetleme, orman zararlılarına havadan müdahale vb. hizmetlerin yürütülmesinde görevlendirilecek personelin 28.02.1985 tarih ve 3160 sayılı yasa uyarınca uçuş tazminatından faydalandırılmalıdır.
13- Orman ve Su İşleri Bakanlığı ve Orman Genel Müdürlüğünde bir önceki yıl üretilen mal ve hizmetlerinden elde edilen döner sermaye gelirlerinin % 10 u oranında kamu görevlilerine DÖNER SERMAYE payı ödenmesi.
14- Resmi kıyafetli Orman Muhafaza Memurlarının kamuya ait toplu taşıma araçlarından ücretsiz faydalandırılması,
15- Orman ve Su İşleri Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğünde görev yapmakta iken görevi esnasında hayatını kaybeden personelin 1.derece yakınlarına kamu personel alımında öncelik tanınması,
16- Devlet Memurları Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğindeki idarecilerin kendilerinin ve eşlerinin Nüfusu kayıtlı olduğu il ve ilçelere atanma hususundaki nüfus sayısı İl ler için 50.000 İlçeler için 10.000 olacak şeklinde değiştirilmesi.
17- Yangın ve Orman Koruma faaliyetlerine tahsis edilen hizmet araçları ile yangın müdahale ve söndürme araçları (arozöz vb.) tamamına kasko yapılması.
B)GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI İLE
TMO, ET BALIK KURUMU, TİGEM ve AOÇ TOPLU SÖZLEŞME TALEPLERİ
1-666 Sayılı KHK ile son olarak 2012 yılında ödenecek olan üretimi teşvik priminin 2012 yılından sonrada devam ettirilmesi,
a-Döner sermaye işletmeleri karından yıllık olarak ödenen Üretimi Teşvik Priminin, 375 sayılı KHK kapsamı dışında tutularak ek ödeme karşılığı mahsuplaşmanın yapılmaması,
b-Döner sermaye işletmesi olan taşra teşkilatlarından yapılan % 0 ile % 5 oranında kesintilerin merkez döner sermaye işletmesine aktarılan kısmı ile merkez döner sermaye işletmesinin elde ettiği diğer karlardan biriken miktarın, 969 sayılı kanun ve ilgili yönetmelik gereğince Bakanlık merkez teşkilatında görev yapan kamu görevlilerine dağıtılması,
c-Bakanlıkta üretimi teşvik primi dağıtım hesaplamalarında bir yıl içerisinde, söz konusu personelin o yıl için hak ettiği izin süresince kullanılan izinler ile diğer yasal ücretli izinler dâhil dağıtılacak üretimi teşvik pirimi hesabından düşülmemesi,
d-Üretimi teşvik pirimi ve ek ödemenin birlikte mütalaa edilmesi nedeniyle çalışanlar, aynı gelirden iki kez gelir vergisi alınması suretiyle mağdur edilmektedir. Bu mağduriyetin giderilmesi için; üretimi teşvik priminin Gelir Vergisi Hesabında dikkate alınmaması.
2-Bakanlıkta TAR-GEL projesi kapsamında;
a)639 sayılı KHK kapsamında taşra teşkilat yapısı içinde bulunmayan köylerde istihdamlarından vazgeçilerek, bakanlığın en uç taşra birimleri olan il ve ilçe Müdürlüklerinde istihdamlarının sağlanması.
b)Atama ve yer değiştirme talepleri de statü hukukuna uygun olarak emsal 4/A lı meslektaşları gibi atama ve yer değiştirme yönetmeliğine tabi olarak gerçekleştirilmesi,
c)TARGEL projesi kapsamında 4/ A ve 4/ B li olarak çalışan personelinde, emsali unvanlarda çalışan memurlara uygulanan arazi tazminatı ve seyyar görev tazminatı oranında faydalandırılmaları,
d)4 Haziran 2011 tarihli 632 sayılı KHK nın yayınlanmasından önce istihdamları ve atamaları yapılmış ancak fiili olarak göreve başlamaları 4 Haziran 2011 sonrasına kalmış 4/B li çalışanlarda da hiçbir gerekçe gösterilmeksizin 4/A kadrosuna geçirilmesi.
e)4/Bli personelin ücretlerini etkileyen performans/puanlama sisteminin tamamen kaldırılması.
3-Tarımsal Araştırma Enstitülerinde; projesi kabul edilen araştırmacı personelin TÜBİTAK ta olduğu gibi proje bütçesinden katılımcının katkısına göre ikramiye verilmesi, projenin indexli yayınlarda yayınlanması halinde ödüllendirilmesi.
4-639 sayılı KHK ile Tarım ve Köyişleri Bakanlığının mülga edilmesi sonucunda Araştırmacı kadrolarına atananların Bakanlık ana hizmet birimlerindeki şube müdürlerine uygulandığı gibi, eski kadrolarının şahsa bağlı kadro olarak devam ettirilmek suretiyle haklarının korunması ve mağduriyetlerinin giderilmesi.
5-Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının merkez ve taşra teşkilatlarındaki:
a)11.06.2010 tarih ve 5996 sayılı Kanuna istinaden tüm ülke çapında Gıda Denetimi yapan personele kişiye özel bir kod numarası verilerek denetimle ilgili tüm yazışmalarında (ceza makbuzları... v.b.) ad soyad değil, bu kod numaralarının kullandırılması.
b)Gıda denetim hizmetlerini ifa eden bakanlık personelinin güvenliğinin sağlanabilmesi için bazı A.B. ülkelerinde olduğu gibi "Gıda Polisi" uygulamasına geçilmesi.
6-5996 sayılı kanun ile Çevre Sağlığı Teknikeri ve Teknisyenlerinin elinden alınan Gıda Denetim yetkilerinin iade edilmesi.
7-Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurum personelinin statüsü, hakları ve atanmaları başlıklı MADDE 14– (Değişik: 26/11/2008-5818/5 md.) deki yabancı dil şartının, 01.01.2013 tarihinden sonra göreve başlayan personel için uygulanması Destek Personelinin sözleşme ücretlerinin, uzman personelde olduğu gibi Başbakanlık ta çalışan emsalleri seviyesi çıkarılması,
8-5648 sayılı yasaya tabii olarak kurumda sözleşmeli statüde görev yapan personelin 399 sayılı yasaya tabi kadroya geçirilmesi ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarının kadrolarında TKDK da sözleşmeli olarak çalışan personel TKDK nın kadrosuna atanması,
9-TMO, TİGEM ve EBK da çalışan 399 sayılı yasaya tabii sözleşmeli personelin;
a)Yıllık izinleri, yıl içerisinde kullanılma imkanı verilmesi, iş yoğunluğu olduğu takdirde 4/A lı personel gibi bir sonraki yıla devredilebilmesi,
b) Atama ve yer değiştirmelerde eş durumu ile birlikte sağlık ve öğrenim durumlarının da yer değiştirme başvurusu nedeni olarak görülmesi.
c)Aynı unvan, derece ve kadroda bulunan memur ve sözleşmeli personelin karşılıklı nakil talebinin karşılanması.
d)Harcırahların mevcut ekonomik şartlar dikkate alınarak belirlenmesi.
e)Giyim yardımının tüm personele verilmesi, bu yardımın ayni değil nakdi olarak yapılabilmesi.
f)Başarı ve kıdem ücretlerinin sözleşme ücreti içerisindeki oranının arttırılması. (Başarı + Kıdem= % 13 olarak uygulanmakta olup, bu oranın başarı için % 12, kıdem için % 8 olarak uygulanması)
g)Personele 657 sayılı Kanun ve 399 sayılı KHK hükümlerince verilen ödül uygulamasının objektif kriterlere dayandırılarak adil ve şeffaf olması.
h)Gelir Vergisi konusunun gözden geçirilmesi, özellikle KİTlerdeki 657 sayılı Kanuna tabi personel ile sözleşmeli statüde görev yapan personel arasındaki gelir vergisi eşitsizliğinin (gelir vergisine tabi unsurların yeniden belirlenmesi suretiyle) giderilmesi.
10- TMO ve TİGEM çalışanlarına 5553 sayılı Tohumculuk Kanununun geçici madde 3üncü hükmü gereğince 1 aylık brüt asgari ücret tutarının 3 katı tutarınca üretimi teşvik primi ödenmesi.
11- AOÇ bünyesinde Döner Sermaye İşletmesi kurulması ve elde edilen kardan personele Üretimi Teşvik Primi olarak dağıtım yapılması.